Branding is en blijft belangrijk voor elke ondernemer. Ik merk dat veel ondernemers het lastig vinden om online op te vallen. Maar hoe ‘val’ je nu echt op? Er zijn verschillende manieren maar ik heb vijf tips voor jou om op te vallen als ondernemer.

Ik zorg altijd voor een strakke strategie bij het promoten van mijn diensten. Het is belangrijk om doelgericht te werk te gaan met jouw branding. Het is soms makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik wil je alvast tips meegeven zodat jij kan opvallen met jouw brand.

Maar hoe val je dan op?

  1. Jouw merk is meer dan je huisstijl (kleuren/lettertype). Jouw brand moet een persoonlijkheid hebben! Een sterke brand wordt gecreëerd door jouw missie, visie, doelen én kenwaarden van je bedrijf.
  2. Wanneer jouw kernwaarden duidelijk zijn, dan kan een klant zich hiermee identificeren. Als merk wil je dat jouw doelgroep zich verbonden voelt met jouw brand story. Belicht jouw brand values!
  3. Werk met persona’s (jouw ideale klantprofiel)! Probeer in de gedachte te treden van jouw ideale klant en probeer hen te begrijpen. Idealiter wil je inspelen op de behoefte(n). Wat doet je persona, wat zijn de interesses, woonplaats en ga zo maar door. Werk dit goed uit! Wat zijn de actuele trends? Waar liggen de kansen/bedreigingen?
  4. Wees als oprichter van het merk ook zichtbaar! Wie is het gezicht achter het bedrijf? Het is JOUW visie, share it!
  5. Maak een moodboard voor je merk als je even geen inspiratie hebt. Het is met branding belangrijk dat je actief blijft, maar ook herkenbaar. Bekijk je moodboard voor je branding goals!

Vind jij het lastig om je branding te bepalen? Dan heb ik wat leuks voor je! Ik heb onlangs een toffe ebook uitgebracht, namelijk Hoe maak je je eigen branding roadmap? Dit kan je helpen met het opzetten van jouw roadmap met een handige stappenplan inclusief voorbeeldcases. Dit alles voor slechts €15-, excl btw.

About Marketingcheerleader

Als oprichter van een grote community heb ik enorm veel geleerd over gestructureerd werken. Met mijn ervaring in de marketing, als blogger, ondernemende moeder weet ik nu hoe je gestructureerd aan de slag kan gaan met jouw branding. Het vergroten van je bereik, creëren van mooie samenwerkingen én uiteindelijk een interactieve binding met jouw beoogde doelgroep. Hoe tof is het om van jouw passie jouw business te maken? Lees verder over mij, mijn strategiesessies én pakketten.