Instagram is een geweldige social media tool om je product/dienst onder de aandacht te brengen, naast je website. Met Instagram Story kan je een bericht delen in je verhaal en dat blijft 24uur online staan. In je archief vind je eerdere stories en dit kan je bijvoorbeeld delen in een Hoogtepunt. Het leuke aan Instagram Stories is dat je live beelden kan delen van bijvoorbeeld een unboxing, behind the scenes, gesprek met een klant en ga zo maar door. Hoe zet je dit in en verhoog je je views? Dat vertel ik in deze blog.

  • Post je stories verspreid over de dag (ochtend, middag en ’s avonds). Zo blijven je stories altijd actief voor je volgers.
    Idealiter is het goed om tussen de 6-9 stories per dag te hebben.
  • Weet wat jouw volgers graag terug zien op jouw feed en stories. Give them more! Denk aan tips, DIY’s personal stories, behind the scenes en meer.
  • Wees creatief met je stories! Probeer verschillende elementen te filmen, gebruik leuke filters, GIF’jes en stickers.

Tip:
Instagram beloont je als je de functies gebruikt zoals GIF’s, filters en tags!

Wil je even sparren over je strategie? Daar kan ik je bij helpen! Tijdens een strategiesessie bespreken we jouw vraagstuk en bied ik een handige samenvatting en checklist aan, zodat jij strategisch verder kan.

Wie is Hellen?

Founder Marketingcheerleader

Als oprichter van een grote community heb ik enorm veel geleerd over gestructureerd werken. Met mijn ervaring in de marketing, als blogger, ondernemende moeder weet ik nu hoe je gestructureerd aan de slag kan gaan met jouw branding. Het vergroten van je bereik, creëren van mooie samenwerkingen én uiteindelijk een interactieve binding met jouw beoogde doelgroep. Hoe tof is het om van jouw passie jouw business te maken? Lees verder over mij, mijn strategiesessies én pakketten.