Je doelgroep bereiken is niet makkelijk, want net zoals jezelf, verandert de behoefte(n). Echter is het wel belangrijk om inzicht te verkrijgen op je doelgroep. Je doet tenslotte voor hen. Je wilt hen overhalen van jouw brand, wat idealiter leidt tot leads.

Veel ondernemers vinden het lastig om stil te staan bij jouw brand story (jouw WHY). Wat wil je precies vertellen met jouw brand én nog belangrijker, aan wie wil je dit vertellen? Het is nu juist belangrijk om dit proces uit te werken voor jouw online zichtbaarheid. Hierbij is het nog belangrijker om in te haken op de beoogde doelgroep (jouw target audience). Wat doet hij/zij? Hoe kan je jouw verhaal nou duidelijk vertellen én hen overhalen van jouw mooie aanbod? Dat is niet makkelijk, maar wel belangrijk. Daarom som ik handige tips op waarmee jij meteen aan de slag kan gaan! Als ondernemer moet je je brand blijven boosten voor het beoogde resultaat.

Wil je weten hoe je beter kan inhaken op de doelgroep, lees hieronder mijn tips:

  • Wat zijn de huidige trends en ontwikkelingen?
  • Wat zijn de behoeften van je klant? Wij veranderen als persoon ook, dit geld ook voor je doelgroep.
  • Wanneer is je doelgroep actief? Haak hierop in.
  • Maak ijkpersonen. Wie is jouw ideale klant/target audience? Op welke kanalen zijn ze actief? Hoe kan jij ze bereiken?
  • Wees consequent! Stel een contentstrategie op om in te spelen op de informatiebehoefte! Denk aan een call to action!
  • Werk met een marketingfunnel. Een klant heeft gemiddeld tussen 5 en 8 contactmomenten nodig tot een aankoop. Het is daarom belangrijk dat je een strategie opstelt voor jouw content om jouw klant niet te laten gaan.

Succes met bovenstaande tips. You got this! This is an ungoing process. Ik sta hier altijd bij stil want het is key voor mijn business. Wil je persoonlijk advies hoe jij dit kan aanpakken voor jouw brand? Dan kan je altijd bij mij terecht voor een strategiesessie of een volledig brandingpakket.

En nog leuker.. in juni lanceer ik twee ebooks omtrent branding én het bereiken van jouw ideale doelgroep. This Marketingcheerleader is here to help you crush your goal and get the most of out of your branding!

Ik ben Hellen, jouw marketingcheerleader. Ik deel regelmatig handige blogs én help ondernemers met hun branding!