Time is what we need the most, but use the worst. Dit klopt helaas. Het geld niet voor iedereen, maar ik merk dat velen het lastig vinden. Time management, een belangrijk begrip voor mij! We zijn allemaal megadruk, we hebben zoveel to do’s. Het lijkt maar niet op te houden. Het is wel mogelijk om je tijd beter te managen want ja, uren scrollen op je telefoon is niet echt ideaal.

Ik ben echt een planner, het geeft mij rust. Ik vind het ook fijn om ouderwets notities te schrijven in mijn notitieboekje. Zodra ik een to do kan afvinken, voel ik me megatrots. Het is enorm fijn om gestructureerd te werken. Daarom deel ik vijf handige tips:

1. Kijk kritisch naar je week. Welke dag(en) kan je blokken voor je branding?

Dit helpt mij enorm! Tijd is kostbaar dus ga er goed mee om. Wekelijks plan ik tijdsblokken voor mijn werk. Werk je 2 uur ongestoord aan een project/actie, dan ben je veel productiever dan dat je werkt met je mobiel. Kijk kritisch naar je werk, wees realistisch om teleurstelling te voorkomen.

2. Wat is je doel per week? Pas je content daarop aan.

Je doelen geven je focus en dit is handig voor je content. Mocht je bijvoorbeeld meer aandacht willen besteden voor een nieuw product, werk alvast content uit met een call to action.
Hier lees je een artikel hoe je je doelgroep wél kan bereiken.

3. Plan je content in voor aankomende week

Bij de vorige tip heb je je content aangepast voor je doelen. Plan dit alvast in op je social media kanalen. Ik werk graag met Planoly voor Instagram en Later voor Facebook.

4. Blok tijd in voor het analyseren van je brandingacties

Dit is een belangrijke! Je bent soms zo druk bezig met je content, maar wat doet jouw bericht nou? Krijgt het veel engagement of juist niet? Wat ging goed, wat kan beter? Dit werk je uit en kan je aanpassen waarbij nodig.

5. Implementeer de bevindingen van actie 4 voor je goals voor de volgende week

Vond je dit handig? Laat het ons vooral weten!

Als jouw marketingcheerleader vind ik het belangrijk om het nut van branding te benadrukken. Time management is erg belangrijk voor branding.

Wie is Hellen?

Als oprichter van een grote community heb ik enorm veel geleerd over gestructureerd werken. Met mijn ervaring in de marketing, als blogger, ondernemende moeder weet ik nu hoe je gestructureerd aan de slag kan gaan met jouw branding. Het vergroten van je bereik, creëren van mooie samenwerkingen én uiteindelijk een interactieve binding met jouw beoogde doelgroep. Hoe tof is het om van jouw passie jouw business te maken? Lees verder over mij, mijn strategiesessies én pakketten.