Wat je met sterke marketing opbouwt, maak je met slechte klantservice helaas kapot. Daarom is het belang van klantenservice zo belangrijk! In mijn blog leg ik het uit en deel ik wat tips:

Jouw klant kan zorgen voor mond-tot-mondreclame. Jouw klant is koning. Als je hem/haar een dienst/product belooft, kom dit dan ook na! Uiteraard bepaalt de klant niet alles, maar het is wel belangrijk dat zij krijgen waar zij voor hebben betaald. Blijf communiceren!

Maar dat is toch logisch, zou je denken…
Helaas komt het nog veel voor dat veel ondernemers dit element niet als een prioriteit zien. Als zzp’er doe je het allemaal alleen, maar klantenservice moet een pré zijn op jouw dagelijkse to-do list.

Daarom heb ik wat tips voor je!

  1. Stel een automatic reply in
    Stel een automatic reply in dat je binnen x aantal werkdagen reageert op een mail. Mocht het druk zijn, geef dit dan aan in je mail. Dan weet de ontvanger wat hij/zij kan verwachten.

2. Kijk dagelijks naar je mail
Maak het beantwoorden van mail een dagelijkse element van je business. Blok bijvoorbeeld 3x 10 minuten in per werkdag.

Merk je dat het te druk wordt? Mail jouw klanten met een update dat het momenteel erg druk is, maar dat er hard gewerkt wordt aan een snelle terugkoppeling.

3. Werk met een FAQ (Veelgestelde vragen)
Stel een aantal vragen op je website, wat je ook verwerkt in je mail naar de klanten, met veelgestelde vragen. Wellicht zit hun vraag daartussen!

4. Huur een virtual assistant in!

Heb je het budget? Huur dan een professional in die jou hierin kan ondersteunen. Het is echt een uitkomst voor een drukke ondernemer en jouw klanten hebben atijd een aanspreekpunt!

Wil je even sparren over je strategie? Daar kan ik je bij helpen! Tijdens een strategiesessie bespreken we jouw vraagstuk en bied ik een handige samenvatting en checklist aan, zodat jij strategisch verder kan.

Wie is Hellen?

Als oprichter van een grote community heb ik enorm veel geleerd over gestructureerd werken. Met mijn ervaring in de marketing, als blogger, ondernemende moeder weet ik nu hoe je gestructureerd aan de slag kan gaan met jouw branding. Het vergroten van je bereik, creëren van mooie samenwerkingen én uiteindelijk een interactieve binding met jouw beoogde doelgroep. Hoe tof is het om van jouw passie jouw business te maken? Lees verder over mij, mijn strategiesessies én pakketten.